Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Lyckliga slut - till en början

Av Mariha Hammarbäck - 17 augusti 2010 05:48

Jag läsen en hel del böcker, mest deckare, å lite spännande böcker.

Men något som stör mig e alla dessa lyckliga slut.  

Visst vill man oftast att skurken dör eller åker fast, å att hjälten eller hjältinnan vinner i slutet. MEN måste det vara så mycket gulligull över det hela?!

"åååh de blev kära å levde lyckliga i alla sina dagar"

Det slutade vara tillfredställande slut redan i tidiga tonåren för min del (vad jag kan minnas..jag e ju så gammal)

Fast de e klart, de kanske inte e lika kul att läsa att hjälten/hjältinnan gick i terapi, å så småningom lärde sig leva med det hemska han/hon gått igenom?


Men har man valt att skriva böcker, å har en massa braiga ideer, så tycker inte jag att de bra ideerna bör ta slut för att boken börjar närma sig sitt slut.


Orginalitet? E det de jag söker kanske?

Borde jag sluta läsa böcker av amerikanska författare?

Borde jag sluta dricka coca cola sent på kvällen, så jag kan sova på natten ist?


Frågorna e oändliga, å mellanslagsknappen på min dator funkar dåligt


nu e kl 06:10

över å ut  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mariha Hammarbäck - 27 juni 2011 12:49

Det var juminst sagt ett bra tag sedan jag skrev här,  och det händer en massa saker i mitt liv hela tiden fast det känns som att det inte gör det. Jag har ju länge stått i kö för en viktopiration, där man alltså förmindskar magsäcken. Men tror ...

Av Mariha Hammarbäck - 2 september 2010 22:39

Tittar på svt 1 debatt. Björklund (fp), å en tant från socialdemokraterna e med (ledsen har inte full koll på alla namn...än) Björklund har tydligen kommit med förslaget att låta föräldrar till stökiga barn/ungdomar få vara med på lektioner, för at...

Av Mariha Hammarbäck - 20 augusti 2010 20:40

Om man läser min blogg utan att känna mig så får man nog ingen smickrande bild av mig. Om man läsaer min blogg å känner mig, tror jag att man får en del aha-upplevelser.   Jag har i princip hela mitt liv haft depritionsproblem, å med dem har så s...

Av Mariha Hammarbäck - 18 augusti 2010 22:57

Jag har hela mitt vuxna liv haft en del viktproblem. I 20 års åldern skaffade jag mig bullemi. Ja jag skriver "skaffade" för det e vad jag anser att man gör när man blir missbrukare. Om man hård drar det så har man ju alltid ett val. Missbruk e en sj...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards